Wednesday, May 8, 2013

Idea Anda : Diapers Arrangement

Assalamualaikum dan salam hari yang bersemangat.
Saya pun bersemangat nak share entry pertama untuk ruangan IDEA ANDA.

Sebenarnya dah lama saya cari idea macamana nak letak diapers anak-anak ni.
Saya just letak je dalam almari dan koyak je plastic diapers tu.
Xkemas and kadang-kadang susah nak ambil.
Terfikir nak guna diapers bag tapi tak jumpa yang sesuai untuk almari ni.

Dan bagai rezeki dan jodoh, ch@ dari blog Hijau Canti buat entry mengenai bagaimana dia susun CD.
Boleh refer sini.

Macam ni lah ch@ susun CD-CD.


Kemas dan nampak meriah.
So  makcik tanpa segan silu mengaplikasikan idea tersebut di rumah saya.

Jika sebelum rupanya begini.

Dan selepas,


Senang nak ambil dan nampak kemas.
Terima kasih ch@ untuk idea ni.


Anda ada idea yang ingin dikongsi?
Just email :sitinorhas_linda@yahoo.com


8 comments:

  1. kemas..!! aku masih guna gmbr sebelum ko tu..sbb takde drawer nk dikorbankan letak diapers tu semua...huu mgkn kukena pikir idea lain...?

    ReplyDelete
  2. sukenye tgk cd tu.
    lydia xleh susun pampers cm gitu, si kecik cpt je munggah :)

    ReplyDelete
  3. rajin Lynd munggah Drypers. Kita punya Drypers dlm plastik je, mls.
    Fizah, meh tumpang kabinet I, hahaa. banyak drawer.
    Lydia, sama je suka punggah juga. Kena simpan bila dia tak nampak, kalau dia dekat je ngn almari tu, tangan emak dah kat pinggangla...

    ReplyDelete
  4. su pampers kena letak atas2 sebab itu budak comel suka mainnnnn..hihih

    ReplyDelete
  5. Salam.. Saya cuma susun diapers anak2 dalam bakul peralatan solek diorang je... Tak susun dlm laci...

    Saya nak share sesuatu jugak... Tp bkn susun atur la... Nak share cmn nak elak tong/bakul sampah berbau bila kita buang pampers terpakai dlm tuh... Baunya busuk ya amat kan? Caranya bungkus dulu pampers dgn plastik, ikat ketat2 pastuh baru buang dlm bakul sampah...

    Kalau rajin jengah2 la blog saya yg xseberapa... Hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ousssss.. Tak pernah terfikir nak bungkus dlu. Kdg2 baru selai je pampers, 1 plastik besar tu buang.. Terima kasih for the tips..

      Delete
  6. Pampers busuk tu aku bubuh dlm plastik ikat tu la Lynd, buat camtu gak ikat, pastu bila ada lg buka blk buang ikat sampai stengah ke, baru buang dlm tong besar. Tapi jenuh jgk la nk bg penuh, psl aku dh guna CD.

    ReplyDelete
  7. mama rocky bila dah beg2 pampers tu terus je cut bebaik sebab plastik begnya boleh guna untuk bahan buangan sampah..pampers tu lak mama rocky simpan dlm kotak saiz A4 yg dirembat drpd opis..hihi..sebelum tu wrap cecantik dulu..yehhaa..

    ReplyDelete