Thursday, May 2, 2013

My Organizing Plan

Assalamualaikum.
Ada yang tertanya-tanya tak kenapa saya sibuk nak organize rumah.
Maksudnya kenapa sekarang?
Baru pindah rumah ke?

Sebenarnya semasa saya mengandungkan anak kedua, saya buat research macamana nak uruskan hidup dengan 2 anak.
1 anak pun saya rasa 24 jam masa yang saya ada ni pun tak cukup.

Secara kebetulan jumpa pulak blog organizing dari luar negara.
Tu yang saya mula mendalami ilmu Home Organising tu.

Tahun 2012 boleh dikatakan tahun berjinak-jinak.
Tahun 2013 saya nekad nak susun hidup saya.
Saya dah nampak what kind of life yang saya nak.
What kind of home yang saya nak tinggal.

So awal tahun hari tu saya listkan apa yang saya nak buat tahun ni.
Boleh dikatakan project sepanjang tahun lah.
Ini project tingkat atas.

Saya nak gunakan tingkat atas sepenuhnya.
Tengok lah, dari awal tahun sampai da masuk May hanya 30% je DONE.
Yang lain pelan-pelan kayuh.


Project lain pulak.

Ni fokus more on tingkat bawah.
Sebenarnya ada je benda lain nak buat termasuk lah nak make over ruang tamu and master bed room.
Tapi tu termasuk dalam senarai optional iaitu tak berapa penting la.

So update saya nanti akan base on this list.
Dan mungkin juga ada yang terselit project2 sampingan.

Bagaimana perancangan anda? 
Jom Kongsi.



11 comments:

  1. ahhhhh...nak buat camni jugak!!

    ReplyDelete
  2. eh ok gk buat cmni,senang nk refer. nak tiru boleh :)

    btw, salam kenal mamalynd
    jom ke blog baruku.
    iturumahkecilku.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam kenal. sila lah tiru.. dgn syarat share nnt ye.. ihiksss...

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. BAGUS.. so boleh kira2 bajet ye tak.... emmmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu pun satu hal. Boleh sedia baget sebelum berangan denganlebih mendalam.

      Delete
  5. bagus wat list cani...lebih tersusun dan boleh apply ikut keutamaan...sy suka dan secara jujurnya sy nak tiru! hehehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila tiru dan sila share klu tak kira hutang... Haaaa... Ganazzz punyer amaran.

      Delete
  6. Apa kata mama lynd buat free printable, boleh kami tumpang print :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamaxx. Belum pandai buat lagi la page2 sume tu. Nanti saya belajar dulu..

      Delete