Thursday, September 12, 2013

Idea Dekorasi Ruang Tamu Yang Digunakan

Assalamualaikum.

Sebelum make over hari tu, memang semusim tu saya buat reseach pasal ruang tamu je.

Dari warna cat, langsir, dekorasi dinding dan dll.

Memang ada yang saya guna pakai untuk diimplimentasikan di rumah saya.
Jom kita lihat apa yang saya cedok.

Langsir

Idea


Hasil


Walaupun tidak puas hati dengan warna tapi kesuluruhannya ok la.
Masih mengekalkan langsir eyelet walaupun azab bona nak membuatnya.
Ingat next langsir nak buat yang biasa je.

Frame Gambar

Idea


Hasil


Sama tak? Sama tak?
Hehehehe..
70% la kan.

Console Table

Idea


Hasil

Console table murah je.
Tapi ok lah untuk berbakti untuk kami sekeluarga.


Decorasi Dinding

Idea

Hasil

Banyak lagi impian ruang tamu ini yang belum tercapai.
Seperti cermin, kufi art, plaster siling dll.
When we talk about impian it is a never ending story.



14 comments:

  1. Rasanya frame hijau tu lagi cantik kalau gantung kat dinding putih..macam tenggelam kat dinding hijau tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah cuba.. Tapi tak muat.. Frame tu lebau berbanding dinding..
      Kalau dapat memang best kan?

      Delete
    2. frame ijau letak kat area black white..frame black white letak kat dinding ijau...heee ke guane

      Delete
  2. menjadi kan.terlaksa impian katanya..hehehe

    ReplyDelete
  3. rugi xdatang umah ko aritu.. sofa ko, aku sukaa..

    ReplyDelete
  4. lawa ar
    pandai susun yer
    jemput singgah blog saya ye
    umielman.blogspot.com
    saya baru follow blog ni

    ReplyDelete
  5. wahhh...
    lepas ni saya plak cedok idea umah mama lynd..wat entry letak gambo umah lynd (inspirasi idea) pastu umah sy (adaptasi idea mama lynd)..kekkeke buleh ker???

    ReplyDelete
  6. console table comey tu bli kt mana ye?

    ReplyDelete
  7. wah! best nyer mendeco rumah...
    umah aida kecik, tak bleh deco lebih-lebih :-)
    izzat da start lasak, hmmmm tangguh lagi la hasrat deco umah hi hi...

    ReplyDelete
  8. idea langsir tu same cm uma sy sis...
    tp sy tempah je...x reti nk menjahit ni...

    jemput btandang/4low insyimanhafiz.blogspot.com

    ReplyDelete